پتروگ ، طراحی و اجرای کابینت و کمد دیواری

مقایسه کابینت هایگلاس و ممبران به همراه عکس

1/5 - (1 امتیاز)
مقایسه کابینت ممبران یا هایگلاس

شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی :)

    کابینت های‌گلاس بهتره یا ممبران؟ این سوال زمانی که بخواهید یکی از دو کابینت روکش‌شده ممبران یا های‌گلاس را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید برایتان پیش خواهد آمد. برای پاسخ دادن به این سوال و سوال‌های دیگر شما در مورد این دوکابینت ابتدا به معرفی اجمالی هر دو کابینت پرداخته و سپس تفاوت کابینت ممبران و های‌گلاس را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    در این مقاله دو کابینت ممبران و های‌گلاس که از پرکاربردترین، جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مدل کابینت با ظاهری بسیار زیبا و همچنین تنوع طرح و رنگ بالا را مورد بررسی قرار داده و امیدواریم که در انتها به سوال شما در مورد مقایسه کابینت ممبران و های‌گلاس پاسخ داده شده باشد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    مقایسه کابینت هایگلاس و ممبران
    کابینت ممبران خوبه یا هایگلاس
    کابینت ممبران یا های گلاس

    کابینت ممبران چیست؟

    کابینت ممبران از مغزی ام دی اف ساخته می‌شود و تفاوت عمده این کابینت در روکش پی وی سی است که بعد از حکاکی بر روی ام دی اف کشیده می‌شود و به نام ممبران شناخته می‌شود. این روکش کابینت ممبران را می‌سازد و آن را از بقیه انواع کابینت متفاوت می‌کند.
    ظاهری متفاوت و همچنین دوام و استحکام بیشتر توسط این روکش برای کابینت ممبران ایجاد شده که تفاوت کابینت ممبران و ها‌گلاس و سایر کابینت‌ها در همین است.

    مزایا و معایب کابینت ممبران | کابینت ممبران خوبه یا هایگلاس

    مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس
    • قیمت کابینت آشپزخانه ممبران

    کابینت ممبران با توجه به منبت‌کاری و حکاکی‌های متفاوتی که می‌تواند برروی آن انجام گیرد جایگزین بسیار خوبی برای کابینت‌های گران‌قیمت چوبی و کلاسیک است که اگر از این جنبه به این کابینت نگاه کنیم، قیمت بسیار مناسب‌تری داشته و می‌تواند کابینت کلاسیک بسیار خوبی برای آشپزخانه شما باشد.

    • تنوع طرح و رنگ

    روکش ممبران به ورق‌های ساده ام دی اف جان تازه‌ای بخشیده و شکل کاملا متفاوت از آن را به وجود می‌آورد. تعداد بسیار زیادی طرح و رنگ متفاوت را به راحتی می‌توان برروی این کابینت مشاهده کرد و از آن لذت برد.

    • یکپارچگی سطح و مقاومت در برابر رطوبت

    یکی از بارزترین خصوصیات ممبران نداشتن هیچ‌گونه درز بعد از وکیوم شدن است. ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت نداشته و بعد از مدتی با نفوذ آب خراب می‌شود. کابینت ممبران این عیب بزرگ ام دی اف را برطرف کرده و یکپارچگی روکش باعث ضدآب شدن این کابینت شده است.

    • روکش نشدن طرح‌های بسیار ظریف

    درسته که این مسئله ممکن است که بسیار مهم نباشد اما یکی از معایب ممبران به حساب می‌آید. اگر طرح‌های اجرا شده برروی ام دی اف بسیار ظریف باشند در هنگام روکش کردن ممکن است که روکش به داخل طرح‌های خیلی کوچک وارد نشده و شکل نامطلوبی رابه وجود آورد. برای همین مساله معمولا در ساخت کابینت ممبران از طرح‌های درشت تر با ظرافت کم استفاده می‌شود.

    • رابطه مستقیم مجری کابینت بر کیفیت نهایی

    کابینت ممبران از آن دسته کابینت است که نقش کابینت‌ساز در نتیجه نهایی کار بسیار مهم است. هرچه کابینت‌ساز حرفه‌ای تر بوده و از دستگاه‌های بهتر و پیشرفته‌تری برای ساخت کابینت کمک بگیرد نتیجه نهایی ساخت کابینت بسیار مطلوب‌تر خواهد بود.

    برای همین مساله است که ما به شما توصیه می‌کنیم در ساخت کابینت از یک کابینت‌ساز حرفه‌ای و مجرب برای ساخت کابینت خود کمک بگیرید.

    • حساسیت به نور و حرارت زیاد

    یکی از مواردی که ممکن است در طولانی مدت برروی زیبایی و کیفیت کابینت ممبران تاثیرگذار باشد نور و حرارت است. کابینت ممبران به مرور زمان در برابر نور آفتاب تغییر رنگ می‌دهد و ممکن است که حرارت ناشی از نور آفتاب به مرور باعث ضعیف شدن چسب روکش شده و به مرور روکش از روس سطح کابینت جدا شود. هر گونه حرارت و یا بخار آب نیز ممکن است این مشکل را به وجود آورد.

    • ضربه خوردن روکش کابینت با اجسام تیز

    این مشکل در بین کابینت‌های روکش شده مشترک است. کابینت ممبران و هایگلاس هر دو بر اثر ضربه با وسایل نوک تیز ممکن است دچار مشکل شوند. آب و رطوبت به راحتی از این منافذ ایجاد شده عبور کرده و کابینت را دچار پوسیدگی می‌کند.

    • تعمیر کابینت ممبران با همان طرح و رنگ قبلی سخت و غیرممکن است.

    طرح ، مدل و رنگ کابینت ممبران مدام در حال تغییر است و اگر بعد از چندسال استفاده کابینت شما دچار مشکل شود امکان اینکه بتوانید ممبران با همان طرح و رنگ قدیمی برای تعمیر کابینت خود پیدا کنید بسیار کم و غیرممکن است.

    شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

      کابینت های گلاس چیست؟

      کابینت هایگلاس از یک نظر بسیار شبیه به ممبران است؛ هردوی این کابینت ها معمولاً دارای مغزی ام دی اف هستند. بدین منظور که در هردوی آن‌ها ام دی اف خام استفاده شده و روی آن با ماده ای دیگر پوشش داده می شود. برای پوشش کابینت های‌گلاس از روکش پلکسی گلاس استفاده می‌شود. این روکش ظاهری بسیار براق و شیشه‌ای داشته و دارای استحکام بالایی است. یکی از تفاوت کابینت ممبران و های‌گلاس همین براقیت کابینت های‌گلاس و داشتن سطحی صاف است که این کابینت را برای سبک مدرن مناسب می‌کند.

      مزایا و معایب کابینت های‌گلاس

      مقایسه کابینت ممبران و های گلاس
      • ظاهری بسیار درخشان و زیبا

      کابینت ممبران با داشتن ظاهری درخشان بسیار زیبا بوده و طرفداران بسیاری در سبک مدرن برای خود دارد.

      • تنوع طرح و رنگ

      روکش پلکسی گلاس که در ساخت کابینت های‌گلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی در بازار است. همین تنوع در طرح و رنگ باعث ماندگاری این کابینت برای سالهای متوالی در صنعت کابینت شده است.

      • قیمت مناسب نسبت به ممبران

      کابینت های‌گلاس نسبت به متریال هم رده خود در کابینت‌سازی، قیمت مناسب‌تری داشته و همین گزینه می‌تواند آن را برای بسیاری از افراد مناسب‌تر سازد.

      • لکه پذیری بالا

      کابینت های‌گلاس با سطحی براق بسیار لکه‌پذیر بوده و همین مساله یکی از معایب این مدل کابینت است و نیاز این کابینت را به تمیزکاری بیشتر می‌کند.

      • خش پذیری

      کابینت های‌گلاس به دلیل داشتن روکش قابلیت خش‌پذیری داشته و در برابر اجسام نوک تیز دچار آسیب می‌شود. از محل همین خراشیدگی‌ها ممکن است رطوبت به داخل نفوذ کرده و کابینت را خراب کند.

      • امکان آسیب پذیری در برابر رطوبت

      ورقه‌های کابینت های‌گلاس به صورت یک‌طرفه روکش می‌شوند و همین ممکن است باعث شود که رطوبت از محل درزها و قسمت روکش نشده به راحتی به داخل نفوذ کرده و کابینت شما دچار خوردگی و آسیب شود.

      • تیزی لبه‌های کابینت

      یکی دیگر از مشکلاتی که در کابینت های‌گلاس قابل برطرف کردن نیست لبه‌های تیز کابینت است. های‌گلاس به دلیل متریال استفاده شده در آن قابلیت سمباده زنی و گرد کردن لبه‌هایش را ندارد. داشتن لبه‌های تیز در کابینت برای منازلی که بچه خردسال دارند ممکن است خطرناک باشد.

      تفاوت کابینت های‌گلاس و ممبران

       حالا که کابینت ممبران و های‌گلاس را بهتر شناختیم و با مزایا و معایب آن آشنا شدیم بهتر می‌توانیم فرق کابینت های‌گلاس و ممبران را مورد بررسی کنیم.

      • قیمت کابینت ممبران گران است یا هایگلاس

      در واقع قیمت کابینت های‌گلاس و ممبران به طور مستقیم به نوع جنس و مرغوبیت متریال کاربردی در این کابینت‌ها وابسته است. نوع متریال به کار رفته در هردوی این کابینت در بیشتر موارد ام دی اف است و تفاوت این دو در روکش به کاررفته در ساخت هرنوع از کابینت است. مهم‎‌‌ترین عامل موثر بر قیمت کابینت نیز متریال استفاده شده در ساخت آن است. بسته به این موضوع و اینکه روکش پی وی سی از روکش پلکسی گلاس گرانتر بوده و در نتیجه قیمت کابینت ممبران و های‌گلاس متفاوت بوده و کابینت ممبران گران‌تر است.

      • نمای کابینت، زیبایی آشپزخانه شماست

       هر دوی این کابینت دارای سطح صاف و سیقلی هستند و این به دلیل روکش‌های به کار رفته در ساخت این دو کابینت است. کابینت ممبران دارای طرح و نقش و نگارهای برجسته و حکاکی شده برروی سطح خود است اما تمام این سطوح بسیار صیقلی هستند. تفاوت کابینت ممبران و های‌گلاس در ظاهر این دو کابینت است. داشتن نقش و نگار کابینت ممبران را از کابینت مدرن های‌گلاس مجزا می‌کند.

      • لکه‌پذیری کابینت

      کابینت ممبران خوبه یا های‌گلاس؟ پاسخ دادن به این سوال در مورد لکه‌پذیری کابینت بستگی به حساس بودن شما به لکه داشتن کابینت و نمایش آن دارد. کابینت های‌گلاس به دلیل داشتن سطحی براق لکه و کثیفی را به راحتی نمایش می‌دهند و این امر در مورد کابینت ممبران اصلا اینگونه نیست. کابینت ممبران زود کثیف نشده و لکه را به راحتی نشان نمی‌دهد.

      • استحکام کابینت هایگلاس

      اگر از لحاظ استحکام و مقاومت در برابر ضربه و تحمل وزن بررسی کنیم . کابینت های‌گلاس به دلیل داشتن روکش پلکسی گلاس در برابر وزن بسیار مقاوم هستندا و دوام بالاتری نسبت به ممبران دارند. کابینت ممبران یا کلاسیک مقاومت بیشتری در برابر رطوبت نسبت به کابینت های‌گلاس دارد.

      • کیفیت کابینت | کیفیت کابینت چقدر براتون مهمه؟

      هردوی این کابینت می‌تواند دارای کیفیت بسیار عالی باشند اگر توسط یک کابینت ساز حرفه‌ای و مجرب ساخته شوند. این مساله در کابینت ممبران بسیار مهم است و به طور مستقیم برروی کیفیت نهایی کابینت  تاثیر دارد. انواع کابینت های‌گلاس دارای استحکام بالایی هستند فارغ از اینکه  توسط چه کسی ساخته شده باشند و فقط این طرح و مدل کابینت است که توسط کابینت ساز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. 

      جدیدترین مدل‌های کابینت ممبران و های‌گلاس

      کابینت ممبران و های‌گلاس هر دو از جدیدترین مدل‌های کابینت در سبک کلاسیک و مدرن بوده و هرکدام طرفداران خاص خود را دارند.

      • های‌گلاس متریال بسیار سخت و مقاومی در برابر ابزار خوردن و تراشکاری است. اما به میزان کم می‌تواند برشکاری شود. کابینت های‌گلاس طرح ممبران جدیدترین کابینت های‌گلاس در بازار است.
      • ترکیب کابینت های‌گلاس و ممبران نیز نمونه دیگری از طراحی کابینت است که ممکن است در هر آشپزخانه‌ای قابل اجرا باشد. برای کابینت‌های و جزیره از ممبران و برای کابینت‌های هوایی از های‌گلاس استفاده شود.
      • کابینت‌های ممبران ممکن است با روکش براق ساخته شوند. این روکش‌ها ضخامت بیشتری داشته و بسیار براق هستند و ظاهری بسیار براق همانند هایگلاس به کابینت ممبران می‌دهد. نمونه‌هایی از کابینت های‌گلاس مدل ممبران در ادامه آورده شده است.
      • در سبک مدرن کابینت ممبران یا مدرن های‌گلاس مورد استفاده بسیاری دارد. عکس جدیدترین مدل کابینت های‌گلاس در ادامه آورده شده است. کابینت های‌گلاس و کابینت ممبران به راحتی و از روی شکل ظاهری کابینت قابل تشخیص است.
      تفاوت کابینت های گلاس و ممبران

      فرق کابینت های گلاس و ممبران
      فرق کابینت های گلاس و ممبران
      کابینت ممبران خوبه یا هایگلاس
      فرق کابینت ممبران و های گلاس

      کابینت ممبران و های گلاس
      1/5 - (1 امتیاز)

      مشاوره و طراحی رایگان

      جهت دریافت مشاوره رایگان و یا طراحی رایگان تنها کافیست تلفن خود را وارد کنید.

      Step 1 of 2

      فهرست مطالب

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      مکالمه را شروع کنید
      ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

      پروفایل

      تمامی حقوق برای گروه صنعتی هنری پتروگ محفوظ است
      گروه صنعتی هنری پتروگ
      شماره تماس : 3634

      واتساپ : 09151172080

      دفتر مرکزی : 05138466965
      ایمیل : petrog.group@gmail.com
      آدرس شرکت : مشهد, خیابان چمران
      چمران 9 ساختمان نشان طبقه 1 واحد 105