پتروگ ، طراحی و اجرای کابینت و کمد دیواری

مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه در رنگ و سبک های مختلف

2.4/5 - (5 امتیاز)
کابینت ام دی اف

شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی :)

    نمونه پروژه های اجرا شده توسط گروه هنری پتروگ

    از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه، آشپزخانه است. شاید تا به حال جمله “آشپزخانه قلب هر خانه است” را شنیده‌اید. این جمله به خوبی اهمیت بسیار این بخش از خانه و لزوم توجه به آن را نشان می‌دهد. آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که در عین زیبایی و تناسب با دیگر بخش‌های خانه، حس راحتی را به اهل خانه منتقل کند. از این رو لازم است به طراحی و دکوراسیون آن دقت شود. زمانی‌که از آشپزخانه صحبت می‌شود، طرح و جنس کابینت به عنوان پایه و اساس ساختاری هر آشپزخانه، مورد بحث قرار می‌گیرد چرا که ظاهر کابینت و کارایی آن می‌تواند طراحی کلی آشپزخانه را عالی یا بد جلوه دهد. انواع مختلفی ازکابینت در جنس، طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارند که انتخاب کابینت مناسب بر اساس دکوراسیوان خانه را دشوار کرده است؛ از این رو و در راستای آسان‌تر کردن پروسه انتخاب، در این مطلب به معرفی کابینت آشپزخانه ام دی اف به عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوع کابینت خواهیم پرداخت و پاسخگوی سوالاتی چون کابینت ام دی اف چیست؟ چرا کابینت آشپزخانه ام دی اف پرطرفدار است؟ ورقه‌های ام دی اف از چه ویژگی‌هایی برخوردار هستند؟ به کار گیری کابینت ام دی اف چه مزایا و معایبی دارد؟ خواهیم بود. همچنین انواع کابینت ام دی اف مورد بررسی قرار گرفته و به بهترین‌ رنگ‌ها برای این نوع کابینت در کنار لیست قیمت کابینت ام دی اف اشاره می‌شود.

    کابینت آشپزخانه -پتروگ

    ناگفته نماند که کابینت آشپزخانه mdf به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد نظیر ساختاری محکم، ظاهر بسیار شیک و زیبا، تنوع بالا در طرح، رنگ و مدل‌های عرضه شده طی چند دهه اخیر به یکی از انتخاب‌های اصلی بسیاری از طراحان داخلی تبدیل شده است.

    کابینت ام دی اف

    کابینت ام دی اف چیست؟

    نقش موثر کابینت در آشپزخانه‌ها از قدیم الایام تا به امروز قابل کتمان و چشم پوشی نیست. کابینت به وضعیت کلی آشپزخانه سامان می‌دهد و در کنار استفاده بهینه و درست از محیط، زیبایی آن را چند برابر می‌کند. پیش‌تر از گنجه‌هایی به عنوان کابینت استفاده می‌شد؛ به تدریج گنجه‌ها جای خود را به کابینت‌های فلزی و چوبی دادند. در ادامه و با پیشرفت تکنولوژی، صنعت کابینت سازی نیز همگام با دیگر صنایع توسعه پیدا کرد و متخصصان این حوزه به کمک فناوری و متریال مختلف انواع دیگری از کابینت‌ها نظیر کابینت آشپزخانه mdf را طراحی، تولید و به بازار عرضه کردند. امروزه می‌توان کابینت آشپزخانه را بر اساس مواد به کار رفته در تولید به سه گروه فلزی، تمام چوب و کامپوزیت تقسیم بندی کرد که از میان آن‌ها کابینت‌های کامپوزیت محبوب‌ترین و متداول‌ترین کابینت‌ها است. کابینت کامپوزیت در واقع به کابینت‌هایی گفته می‌شوند که در ساخت آن‌ها از انواع ورقه‌های کامپوزیت (کامپوزیت ماده‌ای است که خود از ترکیب یک یا چند ماده با خواص مختلف ساخته شده است) به ویژه ورقه‌های ام دی اف استفاده شده است.

    شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

      ورقه MDF چیست؟

      ورقه mdf

      ورقه mdf  در حقیقت نوعی فرآورده چوبی است که از ترکیب تکه‌های ریز چوب نرم، چوب سخت با کمی رزین و موم به دست می‌آید. در واقع این مواد در معرض گرما قرار می‌گیرند و فشرده سازی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. این فشرده سازی باعث پرس شدن آن‌ها و تولید تخته فیبر با چگالی متوسط یا همان ام دی اف می‌شود. تولید این نوع تخته‌ها در ضخامت و ابعاد مختلف برای مصارف گوناگون انجام می‌شود و در طراحی داخلی به سبک کلاسیک جزو مهم‌ترین متریال‌های اولیه می‌باشد.

      کابینت آشپزخانه ام دی اف کابینتی است که در ساخت آن این تخته فیبرها (MDF) در ابعاد مختلف به کار می‌رود. البته از لحاظ ضخامت عمدتا تخته‌های 16 میلی‌متری برای تولید جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف در طرح و رنگ مختلف با روکش‌های متفاوت استفاده می‌شود. در حقیقت انواع مدل کابینت ام دی اف را می‌توان بر اساس متراژ، رنگ و نوع فضا انتخاب نمود و به بهترین شکل ممکن حتی به عنوان کابینت آشپزخانه کوچک اجرا کرد.

      کابینت آشپزخانه

      چرا کابینت آشپزخانه ام دی اف جزو پرطرفدارترین کابینت‌ها است؟

      کابینت ام دی اف جدید

      ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد کابینت ام دی اف آن را به یکی از محبوب‌ترین کابینت‌ها تبدیل کرده است به گونه‌ای که سبب شده‌اند تا این نوع کابینت گوی سبقت را از دو نوع دیگر یعنی کابینت فلزی و تمام چوب ربوده و طی چند دهه گذشته در بازار پیشرو و پرفروش شناخته شود.

      قیمت مناسب، امکان تولید در ضخامت و ابعاد مختلف بر اساس مساحت زیر ساخت، قابلیت ماشین کاری و ابزار خوری ورق ام دی اف (این قابلیت امکان طراحی، تولید و عرضه جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف و زیباترین کابینت mdf را برای تولید کننده فراهم می‌سازد)، استحکام، ماندگاری، کیفیت خوب و امکان ساخت و عرضه در طرح و رنگ‌های متفاوت تنها برخی از دلایل پرطرفدار بودن کابینت ام دی اف در بازار است.

      ناگفته نماند که قیمت مناسب حتی برای بهترین مدل کابینت ام دی اف سبب شده تا اکثریت مردم گمان کنند که از نظر کیفیت این نوع کابینت‌ها در سطح پایینی قرار دارند، در صورتی‌که این گمان اشتباه است؛ کابینت آشپزخانه ام دی اف برخلاف قیمت پایین جزو مرغوب‌ترین‌ها به شمار می‌رود.

      شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

        ویژگی‌های چوب کابینت ام دی اف

        چوب کابینت ام دی اف باعث محبوبیت این مدل کابینت شده است! یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای مقایسه و انتخاب نوع برتر میان محصولات مختلف، جنس محصول است. در ارتباط با کابینت‌ها نیز این چنین است و جنس چوب کابینت ام دی اف موجب انتخاب و به کارگیری آن برای ساخت کابینت شده است. چوب کابینت ام دی اف یا همان تخته فیبر ویژگی‌هایی منحصر به فردی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

        • حفاظت از محیط زیست

        ورق‌های ام دی اف تولید شده از خرده چوب‌های بازیافتی هستند. قطعا استفاده از آن‌ها به حفظ محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

        • قیمت مناسب ام دی اف

        قیمت چوب کابینت ام دی اف به جهت استفاده از خرده چوب نسبت به کابینت‌های چوبی مناسب‌تر است.

        • برخورداری از سطحی صاف با تراکم بالا
        • عدم وجود گره در انواع چوب کابینت ام دی اف
        • مقاومت خوب در برابر پوسیدگی و رشد قارچ‌ها
        • امکان اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های مختلف بر روی چوب کابینت ام دی اف

        انواع مختلفی از روکش‌های موجود در بازار به راحتی بر روی این ورقه‌ها قرار می‌گیرند. به همین جهت طراحان می‌توانند مطابق با سلیقه مصرف کننده طرح‌های مختلفی را برای کابینت آشپزخانه ام دی اف طراحی، اجرا کنند.

        • مقاومت مناسب در برابر رطوبت
        • پایدار و مقاوم در برابر رشد حشرات موزی
        • راحتی اتصال قطعات مختلف ام دی اف با چسب
        • قابلیت شکل پذیری و ابزار خوری چوب

        شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

          مزایای استفاده از کابینت آشپزخانه ام دی اف

          و اما کابینت آشپزخانه ام دی اف چه مزایایی دارد؟ در بخش قبلی به ویژگی‌های ورق ام دی اف اشاره شد. این ویژگی‌ها بر ساختار کلی کابینت تاثیر گذاشته و باعث شده‌اند تا مزایایی برای استفاده از کابینت آشپزخانه ام دی اف بیان شوند.

          تنوع در رنگ و طرح ام دی اف

          انواع مدل کابینت ام دی اف در مشهد رنگ‌بندی مختلف قابل سفارش است و مصرف کننده می‌تواند مطابق با سلیقه، رنگ آشپزخانه، دکوراسیون کلی خانه و … کابینت مورد نظر خود را انتخاب کند.

          حذف آسان آلودگی‌ و کثیفی از سطح ام دی اف

          جنس انواع چوب کابینت ام دی اف بر خلاف کابینت‌های فلزی و چوبی به گونه‌ای است که در زمان نظافت با یک دستمال مرطوب به راحتی پاک شده و تمامی کثیفی‌ها از بین می‌روند.

          مقاوم در برابر وزن و ضربه

          از مهم‌ترین مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف، مقاوم بودن در برابر ضربه و سنگینی است. چوب به کار رفته در این نوع کابینت در مقایسه با نئوپان مقاومت بالایی در برابر وزن و سنگینی دارد از این رو می‌توان بدون هیچ گونه نگرانی، انواع وسایل با وزن های مختلف را درون آن قرار داد.

          کابینت ام دی اف برای افرادی که نگران ضربه دیدن کابینت و تغییر شکل آن هستند بسیار مناسب است زیرا در برابر ضربه مقاوم است.

          عمر طولانی کابینت ام دی اف

           از نظر طراحان داخلی عمر طولانی کابینت ام دی اف باعث شده تا بهترین گزینه برای هر آشپزخانه باشد.

          قیمت مناسب کابینت ام دی اف

          قیمت کابینت ام دی اف به نسبت سایر کابینت‌ها مناسب‌تر است. به جهت مناسب بودن قیمت تخته فیبر ام دی اف، کابینت نیز با هزینه کم‌تری ساخته می‌شود.

          معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

          بدون تردید هر محصولی در کنار مزیت‌هایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. کابینت آشپزخانه ام دی اف نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در کنار تمام مزیت‌هایی که برای آن گفته شد، معایبی نیز دارد.

          • از جمله بزرگترین معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف، آسیب پذیر بودن آن در برابر آب و رطوبت است. درست است که یک لایه به عنوان لایه ضد آب بر روی ورقه های ام دی اف قرار می‌گیرد اما در صورتی که کناره‌ای از آن باز شود به راحتی آب به داخل کابینت (بر روی تخته فیبر) نفوذ کرده و پس از آن احتمال باد کردن و متورم شدن بخشی از کابینت وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که بخش متورم شده قابل تعمیر نبوده و می‌بایست تعویض گردد.
          • هنگامی که کابینت دچار ترک خوردگی و یا شکستگی می‌شود به دلیل مقاومت بسیار بالای ورقه های ام دی اف، چسباندن و تعمیر آن کار دشواری خواهد بود.
          • حتی بهترین کابینت ام دی اف در برابر اشیاء و وسایل برنده و تیز آسیب پذیر است از این رو می بایست به هنگام جابه جایی وسایل احتیاط کرد چرا که ترمیم آن به راحتی قابل انجام نیست.
          • از معایب دیگر کابینت آشپزخانه ام دی اف تغییر رنگ و فرسوده شدن صفحه کابینت به مرور زمان در صورت حرارت دیدن است.

          شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

            معرفی انواع کابینت ام دی اف آشپزخانه

            تنوع بالای کابینت آشپزخانه ام دی اف این امکان را برای طراحان فراهم نموده تا بهترین و جدیدترین انواع مدل کابینت ام دی اف را اجرا کنند. به طور کلی بر اساس فضای داخلی و دکوراسیون هر خانه و مطابق با سلیقه مشتری می‌توان کابینت آشپزخانه ام دی اف را به سه گروه مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک تقسیم بندی کرد که هر یک از آن‌ها نیز خود به چند دسته (نوع) تقسیم شده‌اند.

            کابینت ام دی اف مدرن

            کابینت ام دی اف مدرن

            کابینت مدرن به دو گروه کابینت مات و براق تقسیم شده است. کابینت های گلاس (پرطرفدارترین نوع کابینت ام دی اف)، لمی گلاس و انزو (انزو با روکش پی وی سی- انزو با روکش پلی اورتان) در دسته کابینت براق و کابینت فرامید و ملامینه در دسته کابینت مات قرار دارند.

            کابینت ام دی اف نئو کلاسیک

            کابینت آشپزخانه ام دی اف نئو کلاسیک در واقع کابینت‌هایی هستند که با تلفیق کلاسیک و مدرن ساخته شده‌اند. به این معنا که کابینت از ویژگی‌های کاملا مدرن برخوردار است اما ظاهر آن کلاسیک و به سبک سده 18 و 19 میلادی می‌باشد.

            کابینت ام دی اف کلاسیک

            کابینت ام دی اف

            کابینت کلاسیک را تداعی کننده خانه‌های به سبک کلاسیک اروپایی گفته‌اند. در ساخت و نصب این نوع از کابینت ام دی اف یراق آلات و تزئینات پر زرق و برق نظیر دستگیره‌های بسیار زیبا و ستون‌های مجلل به کار می‌روند. کابینت ممبران یا وکیوم جزو این گروه معرفی شده‌اند. برای ساخت این نوع کابینت ابتدا حکاکی‌های لازم توسط دستگاه  cnc بر روی چوب ام دی اف انجام می‌شود و در ادامه با استفاده از دستگاه وکیوم روکش های ممبران بر روی چوب قرار داده شده و پرس می‌شوند.

            لازم به ذکر است از لحاظ ظاهری کابینت ممبران مشابه کابینت های چوبی بوده به همین دلیل افرادی که تمایل دارند با قیمت مناسب‌تری برای آشپزخانه خود کابینت تهیه کنند، کابینت ممبران را که عمدتا دارای سطح ماتی است را انتخاب می‌کنند.

            چه نوع کابینت ام دی اف برای آشپزخانه کوچک مناسب است؟

            کابینت ام دی اف آشپزخانه

            اختصاص دادن محدوده‌ی کوچکی به آشپزخانه به دلیل کمبود فضا و مساحت در اکثر خانه‌ها، طراحی و چیدمان متریال اختصاصی آشپزخانه را دشوار ساخته است به همین دلیل بسیاری از صاحبان خانه این سوال را از طراحان داخلی می‌پرسند که چه نوع کابینتی برای آشپزخانه کوچک مناسب است؟

            کابینت آشپزخانه ام دی اف به جهت تنوع فوق العاده‌ای که دارد برای آشپزخانه‌‌های کوچک مناسب است و جزو اصلی‌ترین انتخاب‌های هر طراح به شمار می‌روند. در حقیقت طرح‌های مختلف موجود از کابینت ام دی اف، قابلیت ابزار خوری و امکان استفاده از روکش‌های مختلف در رنگ‌های متنوع باعث شده که کابینت ام دی اف بهترین نوع کابینت برای آشپزخانه کوچک باشد. طراحان با انتخاب رنگ‌های روشن به ویژه رنگ سفید به بزرگ‌تر و زیباتر شدن فضای آشپزخانه‌های کوچک به کمک کابینت ام دی اف کمک شایانی می‌کنند.

            تذکر: کابینت‌های فلزی عموما در اندازه‌های ثابت و از پیش تعیین شده وجود دارند و برش کابینت‌های چوبی هزینه بالایی را در بر می‌گیرد. همچنین ممکن است این دو نوع کابینت با فضا هم خوانی درستی نداشته باشند. از این رو به کارگیری کابینت ام دی اف با ان ویژگی‌های منحصر به فرد بهترین گزینه است.

            2.4/5 - (5 امتیاز)

            مشاوره و طراحی رایگان

            جهت دریافت مشاوره رایگان و یا طراحی رایگان تنها کافیست تلفن خود را وارد کنید.

            Step 1 of 2

            فهرست مطالب

            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            مکالمه را شروع کنید
            ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

            پروفایل

            تمامی حقوق برای گروه صنعتی هنری پتروگ محفوظ است
            گروه صنعتی هنری پتروگ
            شماره تماس : 3634

            واتساپ : 09151172080

            دفتر مرکزی : 05138466965
            ایمیل : petrog.group@gmail.com
            آدرس شرکت : مشهد, خیابان چمران
            چمران 9 ساختمان نشان طبقه 1 واحد 105