پتروگ ، طراحی و اجرای کابینت و کمد دیواری

کابینت های گلاس آشپزخانه | مزایا و معایب کابینت های گلاس

لطفا امتیاز دهید
کابینت هایگلاس- پتروگ

شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی :)

    کابینت های گلاس آشپزخانه چه نوع کابینتی است؟ این سوال عموما توسط افرادی که به دنبال ریمادل کردن (بازسازی) یا ساختن خانه می‌باشند، در جهت انتخاب مدل کابینت آشپزخانه متناسب با سبک خانه پرسیده می‌شود. کابینت از المان‌های مهم در بحث طراحی و دکوراسیون آشپزخانه است. امروزه گزینه‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارد. اگر چه این تنوع سبب شده تا صاحبان خانه بتوانند بر اساس سلیقه و سبک، سفارش خود را به ثبت برسانند اما این امر انتخاب متریال مناسب را به چالش خواهد کشید. وجود انواع مختلف نظیر کابینت ام دی اف ساده، کابینت ممبران و کابینت های گلاس انتخاب را سخت و دشوار می‌کند. از این رو بر آن شدیم تا در این مطلب به صورت جامع به کابینت های گلاس آشپزخانه پرداخته و هر آن‌چه که مهم به شمار می‌رود را با شما به اشتراک بگذاریم.

    نمونه پروژه های اجرا شده کابینت توسط گروه هنری پتروگ

    شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

      کابینت های گلاس آشپزخانه
      کابینت آشپزخانه -پتروگ

      کابینت های گلاس چیست؟

      کابینت های گلاس آشپزخانه که امروزه مورد توجه طیف وسیعی از مردم به عنوان انتخاب نهایی برای استفاده در آشپزخانه می‌باشد. در حقیقت از انواع کابینت های مدرن است. کابینت ها را به طور کلی می‌توان به سه گروه دسته بندی کرد: کابینت چوبی، کابینت فلزی و کابینت کامپوزیت که در واقع می‌توان آن را مدرن‌ترین نوع کابینت دانست. کامپوزیت، کابینتی است که متریال سازنده آن ورقه‌های کامپوزیتی همچون ورقه‌های ام دی اف است. ام دی اف‌ها یا تخته فیبرهای متراکم در واقع ورقه‌هایی هستند که از خرده چوب، موم و رزین تحت فشار و گرما ساخته شده‌اند به وسیله برخی از روکش‌ها پوشانده می‌شوند. پلکسی گلاس یکی از انواع این روکش‌ها است که با قرار گرفتن بر روی تخته چوب ام دی اف، تخته چوب های گلاس را برای تولید کابینت های گلاس زیبا آماده می‌سازد. البته گفته شده که پلکسی گلاس تنها یکی از انواع روکش‌ها است که عمده کابینت های هایگلاس دارای این روکش می‌باشند.

      انواع کابینت های گلاس آشپزخانه | جنس هارو بهتر بشناسید تا بهتر تصمیم بگیرید!

      کابینت مدرن های گلاس آشپزخانه به عنوان جدیدترین مدل کابینت را می‌توان بر اساس موارد متعددی دسته بندی کرد. به عنوان مثال می‌توان به دو نوع کابینت های گلاس جدید ایرانی یا خارجی تقسیم نمود و یا بر اساس مات یا براق بودن روکش آن‌ها را دسته بندی کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را با توجه به نوع روکش در شش گروه زیر قرار داد.

      • پلی گلاس

      این نوع روکش مورد استفاده در کابینت های گلاس از انواع بسیار مقاوم با براقیت بالا می‌باشد که با برندهای گوناگون ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد.

      • روکش ملامینه

      جزو روکش های ارزان قیمت با براقیت کم‌تر است. این نوع روکش که کیفیت پایین اما مناسبی دارد پس از مدتی از براقیت آن کم شده و به شکل مات در می‌آید.

      • روکش اکرولیک

      این روکش دارای ضخامت بالا است و نسبت به دیگر مدلهای کابینت های گلاس براقیت بالاتری دارد. بر روی این نوع روکش اگر که خش یا خطی ایجاد شود به راحتی و با انجام پولیش می‌توان آن را از بین برد.

      انواع جنس کابینت های گلاس
      • روکش پی وی سی

      این نوع روکش ابتدا ابزارکاری شده و سپس بر روی ورق ام دی اف سوار می‌گردد. کابینتی که از این روکش برای پوشاندن ورق های آن استفاده شده، به کابینت کلاسیک یا ممبران نیز شهرت دارد.

      • های گلاس یا همان پلکسی گلاس

      از روکش پلکسی گلاس برای پوشاندن سطح ورق ام دی اف و ایجاد کابینت های گلاس استفاده می‌شود. این نوع روکش نیاز به مراقبت و تمیزی در بازه های مشخص اما کوتاه چند روزه دارد.

      شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

        مزایا و معایب کابینت های گلاس

        کابینت های گلاس همانند مدل‌های دیگر نظیر کابینت ممبران مزایا و معایبی دارد که دانستن آن‌ها برای داشتن انتخابی درست الزامی است؛ از این رو در این بخش به برخی از مزایا و معایب انواع کابینت مدرن هایگلاس اشاره خواهد شد.

        مزایا کابینت های گلاس

        • کابینت مدرن هایگلاس ظاهر زیبایی دارد.
        • به جهت سطح صاف کابینت، تمیز کردن آن آسان‌تر باشد.
        • استفاده از طرح های کابینت های گلاس در آشپزخانه‌های کوچک باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای آن می‌شود.
        • تنوع بالا در طرح و رنگ
        • باعث منعکس شدن نور می‌شود. این امر به پر نور دیده شدن فضای آشپزخانه کمک می‌کند.
        • کابینت های گلاس نسبت به انواع دیگر وزن کم‌تری دارد.
        • سطح رویی کابینت های گلاس در برابر آب و رطوبت مقاوم است.
        بهترین کابینت های گلاس

        معایب کابینت های گلاس

        • طرح های کابینت های گلاس، کابینتی مدرن به شمار می‌رود. از این رو برای خانه‌هایی که سبک غالب دکوراسیون خانه آن‌ها سنتی است، مناسب نمی‌باشد.
        • به جهت براقیت سطح کابینت احتمال دیده شدن اثر انگشت بر روی آن وجود دارد.
        • اگر که خراشی بر روی سطح کابینت ایجاد شود، از بین بردن آن یا پوشاندن آن دشوار می‌باشد.
        • کابینت های گلاس لبه های تیزی دارند که می‌بایست مراقب آن‌ها بود چرا که در صورت آسیب دیدن تعمیر آن‌ها سخت است.

        شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

          پرطرفدارترین رنگ‌ها برای کابینت های گلاس

          کابینت های های گلاس طرح دار، کابینت های گلاس یکسره، کابینت های گلاس فانتری و کابینت های گلاس لوکس اگر چه برخی از نام‌هایی هستند که کابینت های گلاس آشپزخانه با آن‌ها شناخته شده و حتی بر اساس آن‌ها قیمت گذاری می‌شود اما تمامی آن‌ها را می‌توان در رنگ‌های مختلف تولید و عرضه کرد. در حقیقت اگر چه طرح و شکل کابینت دارای اهمیت است اما رنگ اهمیت بالاتری دارد چرا که می‌بایست با دیگر المان‌ها همخوانی درستی داشته باشد. البته در این میان برخی از رنگ‌ها به دلیل منطبق بودن با بسیاری از طراحی‌ها محبوبیت بیش‌تری پیدا کرده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

          کابینت آشپزخانه هایگلاس جدید
          کابینت مدرن های گلاس
          کابینت آشپزخانه

          کابینت های گلاس سفید

          رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ برای کابینت است. این رنگ برای کابینت های گلاس آشپزخانه کوچک گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود چرا که رنگ سفید و براقیت خاص این نوع کابینت ها که انعکاس دهنده خوب نور هستند فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر می‌کند. همچنین رنگ کابینت سفید به هر دکوراسیونی می‌آید و می‌توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کرده و کابینت های های گلاس دو رنگ زیبا همچون کابینت های گلاس سفید زرشکی، کابینت های گلاس سفید طوسی و کابینت های گلاس سفید مشکی به شکلی ویژه و منحصر به فرد تولید کرد. ناگفته نماند که کابینت های گلاس سفید طرح چوب (پلکسی گلاس سفید بر روی ام دی اف طرح چوب قرار داده می‌شود ) را نیز می‌توان جزو این گروه از کابینت های گلاس دانست.

          مدرن ترین کابینت های گلاس
          کابینت های گلاس شیری
          کابینت جدید هایگلاس

          کابینت های گلاس کرم قهوه ای

          کابینت های گلاس کرم قهوه ای را می توان به عنوان جدیدترین کابینت های گلاس آشپزخانه معرفی کرد. اگر چه رنگ‌های بی شماری برای استفاده بر اساس دکوراسیون منزل وجود دارند اما ترکیب کرم قهوه ای زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. کرم رنگی خنثی اما بسیار زیبا است که هنگام ترکیب شدن با رنگ قهوه ای محیط را دلپذیرتر کرده و حس زندگی می‌بخشد. البته باید توجه داشت که در زمان انتخاب ترکیب رنگ کرم و قهوه ای برای کابینت به متراژ، نور پردازی محیط، رنگ کف پوش یا صفحه کابینت توجه کرد. در واقع زمانی این ترکیب می تواند رنگ کابینت آشپزخانه کوچک باشد که نور پردازی بسیار خوبی انجام شده باشد. همچنین در طیف رنگ قهوه‌ای روشن تا کرم روشن قرار داشتن کف پوش یا صفحه کابینت به جهت ایجاد هارمونی فضا را زیباتر می‌کند و جلوه‌ای بیشتری به کابینت می‌بخشد.

          کابینت های گلاس طرح دار
          مدلهای کابینت های گلاس

          کابینت های گلاس طوسی

          طوسی رنگ محبوب و پر کاربردی است. به کار گیری این رنگ برای کابینت های گلاس محیط آشپزخانه را به یک فضای کاملا مدرن تبدیل می‌کند. البته انتخاب این رنگ می‌بایست به کمک طراح داخلی و پس از بررسی دیگر المان‌ها و بخش‌های آشپزخانه صورت بگیرد چرا که طوسی رنگی خنثی می‌باشد و ممکن است انتخاب و استفاده غیر تخصصی از آن حس سردی و افسردگی را به محیط آشپزخانه که گرمای آن می‌تواند بر اشتها و سلامت روان موثر باشد، بگذارد.

          -نمونه کار کابینت های گلاس
          جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه هایگلاس

          کابینت های گلاس نارنجی

          از رنگ های پر انرژ ی است که باعث شادابی و نشاط در فضای آشپزخانه می‌شود اما استفاده از آن در فضاهای کوچک عقلانی به نظر نمی‌آید چرا که فضا را جمع و جور و بسیار کوچک‌نر می‌کند از این رو توجه به متراژ و چیدمان آشپزخانه در هنگام انتخاب رنگ حائز اهمیت است.

          مدل جدید کابینت های گلاس
          کابینت های گلاس سفید زرشکی

          شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

            کابینت های گلاس سبز

            جزو رنگ‌های خاص به شمار می‌رود که به کار گیری آن علاوه بر ایجاد نشاط در خانه و آشپزخانه آدم را به سمت فعالیت بیشتر در آن محیط سوق می‌دهد. همچنین باعث ایجاد حس آرامش در زمان خوردن غذا می‌شود. البته علاوه بر چند رنگی که در بالا معرفی شدند جدیدترین کابینت های گلاس به رنگ آبی کلاسیک، یاسی یا در تنالیته بنفش و قرمز سفارش داده می‌شود

            هایگلاس کابینت مدرن

            شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی 🙂

              جزیره کابینت و جنس های گلاس

              جزیره بخشی از کابینت است که کاملا از بخش اصلی کابینت جدا بوده و کاربرد مختلفی دارد. این بخش از کابینت می‌تواند از چهار جهت قفسه برای نگهداری برخی وسایل داشته باشد؛ همچنین می‌تواندبه صورت یک سینک ظرفشویی طراحی شود. این بخش درخانه جلوهای ویژه به آن می‌بخشد و وجود روکش پلکسی محیط را زیباتر می‌سازد.

              جدیدترین کابینت های گلاس

              تفاوت کابینت های گلاس با نوع ام دی اف

              همان‌گونه در معرفی کابینت های گلاس آشپزخانه بیان شد. کابینت های گلاس طرح دار یا ساده با هر نوع کیفیتی، خود ساخته شده از ورقه‌های ام دی اف است و در واقع چوب این نوع کابینت همان تخت فیبرها با تراکم متوسط است. اما این نوع کابینت با روکش پلکسی گلاس با کابینت ام دی اف خام، تفاوت هایی دارد. اولین تفاوت در روکش و زیبایی محصول نهایی است. بر روی کابینت ام دی اف روکشی قرار نمی‌گیرد اما کابینت های گلاس آشپزخانه ام دی افی با روکش پلکسی گلاس است که باعث شده طرح های مختلفی از آن نظیر کابینت های گلاس شیشه ای روانه بازار گردد. دومین تفاوت درامکان ایجاد برش بر روی ورق کابینت است. کابینت ام دی اف معمولی که بدون روکش است را به راحتی می‌توان برش داد اما به جهت قرار گرفتن ورق پلکسی گلاس بر روی کابینت هایگلاس نمی‌توان برشی بر روی ورق ایجاد نمود. علاوه بر این دو تفاوت اشاره به سومین تفاوت خالی از لطف نیست؛ اگر که به مدل های کابینت هایگلاس دقت شود تیز بودن لبه‌های کابینت کاملا مشهود است. در کابینت ام دی اف معمولی به راحتی چوب ام دی اف سمباده خورده و تیزی‌اش از بین می‌رود در حالی که برای کابینت های گلاس نظیر کابینت های گلاس شیشه ای این عمل به جهت وجود ورق حساس پلکسی گلاس نا ممکن است و به سطح کابینت آسیب می‌رساند.

              لطفا امتیاز دهید

              مشاوره و طراحی رایگان

              جهت دریافت مشاوره رایگان و یا طراحی رایگان تنها کافیست تلفن خود را وارد کنید.

              Step 1 of 2

              فهرست مطالب

              2 پاسخ

              دیدگاهتان را بنویسید

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              مکالمه را شروع کنید
              ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

              پروفایل

              تمامی حقوق برای گروه صنعتی هنری پتروگ محفوظ است
              گروه صنعتی هنری پتروگ
              شماره تماس : 3634

              واتساپ : 09151172080

              دفتر مرکزی : 05138466965
              ایمیل : petrog.group@gmail.com
              آدرس شرکت : مشهد, خیابان چمران
              چمران 9 ساختمان نشان طبقه 1 واحد 105