پتروگ ، طراحی و اجرای کابینت و کمد دیواری

قیمت کابینت چوبی | کابینت چوبی متری چنده؟ (بخون سرت کلاه نره!)

1/5 - (1 امتیاز)
قیمت کابینت چوبی- پتروگ

شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی :)

    قیمت کابینت چوب بالاترین سطح قیمت کابینت را به خود اختصاص می‌دهد. کابینت‌های چوبی زیباترین و مجلل‌ترین کابینت‌های موجود در بازار هستند و چون متریال اصلی ساخت آن‌ها را چوب طبیعی تشکیل می‎‌دهد، قیمت بیشتری دارند.

    اگر به دنبال خرید کابینت چوب هستید بهتر است اول تصمیم بگیرید که کدامیک از کابینت تمام چوب یا کابینت‌هایی با روکش چوبی را می‌خواهید. کابینت روکش چوب قیمت مناسب‌تری نسبت به کابینت‌‌های تمام چوب دارند.

    در این مطلب عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت کابینت چوب و همچنین نحوه محاسبه قیمت کابینت‌های چوبی را با هم بررسی می‌کنیم و در انتها نمونه عکس‌‌هایی از کابینت چوبی را به شما نشان می‌دهیم که بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. امیدواریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

    قیمت هر متر کابینت چوبی چقدره؟

    قیمت کابینت آشپزخانه
    اردیبهشت ماه 1401
    نوع و متریال کابینت قیمت پتروگ
    قیمت کابینت مدرن تمام ام دی اف 3000،000 تومان
    قیمت کابینت مدرن هایگلاس ایرانی 3500،000 تومان
    قیمت کابینت مدرن هایگلاس خارجی 3800،000 تومان
    قیمت کابینت کلاسیک وکیوم یا ممبران 4200،000 تومان
    قیمت کابینت کلاسیک روکشی با رنگ پلی استر 4500،000 تومان
    کابینت آشپزخانه

    قیمت کابینت چوبی متری چند؟ دقیقا سوال شماست! اما باید بدونید که در محاسبه قیمت کابینت چوبی اجزای مختلف کابینت به سه صورت قیمت‌گذاری می‌شود.

    کابینت‌های زمینی و هوایی برحسب متر، نماهای کابینت چوبی بر حسب مترمربع و ستون‌ها و سرستون‌ها به صورت عددی قیمت‌گذاری می‌شوند.

    زمانی که شما قیمت یک کابینت جدید را از کابینت‌ساز سوال می‌کنید قیمتی براساس متر به شما داده می‌شود. در ادامه مطلب با هم بررسی می‌کنیم که قیمت هرمتر کابینت چوبی چگونه محاسبه می‌شود.

    قیمت هر متر کابینت چوبی بر اساس ضرایب اتحادیه

    • کابینت زمینی

    کابینت‌های زمینی با ارتفاع استاندارد 90و عمق 55 سانتی‌متر ساخته می‌شوند و 60 درصد از قیمت متری کابینت را شامل می‌شود.

    • کابینت هوایی

    کابینت‌های دیواری به ارتفاع 70 و عمق 35 سانتی‌متر ساخته شده و 40 درصد از قیمت هر متر کابینت چوبی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر ارتفاع این کابینت از استاندارد 70 سانت بیشتر و 90 سانت باشد هم‌قیمت با کابینت‌های زمینی محاسبه می‌شوند.

    • کابینت کمدی

    کابینتهایی که از زمین شروع شده و تا انتهای کابینت‌های هوایی امتداد دارند کابینت کمدی نامیده می‌شود. قیمت این کابینت 3 برابر کابینت‌های زمینی است. یا با ضریب 180 درصد محاسبه می‌شود.

    • کابینت نیمه کمدی

    کابینت‌هایی که از زمین تا ارتفاع 120 تا 150 سانتی‌متر امتداد داشته باشد نیمه کمدی گفته می‌شود. قیمت این کابینت دوبرابر کابینت‌های زمینی بوده و یا با ضریب 120 درصد محاسبه می‌شوند.

    • کابینت ویترینی یا دکوری

    کابینت دکوری به دلیل در معرض دید بودن باید از چوب یا روکش چوب ساخته شود و زمان و مهارت بیشتری برای ساخت آن لازم است. قیمت این قسمت با ضریب 120 درصد محاسبه می‌شود.

    • کابینت جزیره

    کابینت‌های جزیره معمولا در وسط و یا جلو آشپزخانه استفاده می‌شود و به دلیل در معرض دید بودن باید تمامی قسمت‌های آن از چوب ساخته شود. کابینت جزیره جزء نمای کار بوده و دو برابر کابینت‌های زمینی در قیمت روز کابینت چوبی مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

    • نمای کابینت چوبی

    قسمت‌هایی از کابینت که در معرض دید بوده و  ویترین شیشه خور، درب یا کشو نداشته باشند به عنوان نما در نظر گرفته شده و بر حسب مترمربع محاسبه می‌شوند.

    قیمت هر متر کابینت چوبی  شامل موارد گفته شده در مطلب بالا است. یک سری موارد هم وجود دارند که هزینه آن جدا و با خود مشتری است. این موارد عبارتند از

    • هزینه صفحه روی کابینت چوبی

    برای کابینت سبک کلاسیک از صفحه روی کابینتی معمولی استفاده نشده و بیشتر از صفحات کورین، کوارتز و یا سنگ طبیعی استفاده می‌شود که قیمت بالایی دارند. به همین دلایل انتخاب و هزینه صفحه روی کابینتی به عهده خود مشتری است مگر اینکه در قرار داد منعقده شرایط دیگری را قید کرده باشند. قیمت این صفحات بر قیمت کابینت‌‌های چوبی تاثیرگذار است.

    • هزینه یراق‌آلات و اکسسوری‌ها

    یراق‌آلات و اکسسوری‌های بسیاری در بازار برای کابینت‌های چوبی با جنس، رنگ و برندهای مختلف وجود دارد که انتخاب آنها به سلیقه مشتری بستگی دارد. اگر خرید این موارد برعهده کابینت‌ساز قرار داده شود، هزینه آن به قیمت نهایی کابینت افزوده می‌شود.

    قیمت کابینت تمام چوب | قیمت کابینت چوب سلطنتی

    قیمت هر متر کابینت چوبی- پتروگ

    روح انسان پیوندی ناگسستنی با طبیعت دارد و استفاده از کابینت چوب با القای حس طبیعت، حس طراوت طبیعت را به فضای خانه شما هدیه می‌دهد.

    کابینت تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت است که غالبا در خانه‌های مجلل و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول بدنه کابینت چوبی از ام دی اف مرغوب و با کیفیت ساخته شده و بقیه قسمت‌های کابینت که شامل درب، ستون و سرستون، تاج و زیرچراغ بوده از چوب ساخته می‌شود. بدنه تمامی کابینت‌های مدرن و کلاسیک از ام دی اف ساخته می‌شود زیرا این کار هم قیمت نهایی کابینت چوبی را کاهش داده و همچنین باعث افزایش استحکام و دوام کابینت می‌شود.

    • کابینت‌های چوبی در کنار حس خوبی که به شما می‌دهند دارای دوام بسیار بالایی بوده و تا سالیان طولانی شما را از تعویض کابینت بی‌نیاز می‌کنند.
    • یکی دیگر از مزایای چوب عایق صدا بودن این متریال است. چوب به دلیل داشتن بافت ارتجاعی عایق خوبی برای صداست. این نوع کابینت با جذب صداهای اطراف حس آرامش بیشتری به شما هدیه می‌دهند.
    • کابینت ‌چوبی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و گرما دارند و به مرور زمان بر اثر حرارت موجود در آشپزخانه تغییر شکل پیدا نمی‌کنند.
    کابینت آشپزخانه -پتروگ

    دلیل گرانی قیمت کابینت‌های تمام چوب

    کابینت‌های چوبی گران‌قیمت هستند و دلیل این موضوع بالا بودن قیمت چوب و ام دی اف به کار رفته در ساخت کابینت است. هزینه ساخت کابینت چوبی نیز بالا است. عوامل مهمی در قیمت تمام شده کابینت چوبی تاثیرگذار است که عبارتند از

    هزینه طراحی کابینت چوبی

    طراحی کابینت با  استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی انجام می‌گیرد و مقداری از هزینه تمام شده کابینت چوبی به آن اختصاص دارد.

    هزینه متریال کابینت چوبی

    • بیشترین مقدار هزینه ساخت کابینت چوبی به خرید چوب اختصاص دارد. چوب‌های استفاده شده در ساخت کابینت اکثرا وارداتی بوده و قیمت بالایی دارند. کابینت چوب روس یا نراد ارزان‌ترین قیمت را دارد ولی چوب ضعیفی است که بهتر ست در کنار چوب راش و بلوط به کار گرفته شود تا ضعف‌های آن را تا حدودی پوشش دهید.
    • کابینت تمام چوب در بیشتر مواقع به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد با بدنه ام دی اف ساخته می‌شوند. ام دی اف به کار رفته در کابینت چوبی بالاترین قیمت را در بین ورق‌های ام دی اف دارد و ازبهترین نوع وارداتی آن در ساخت کابینت چوبی استفاده می‌شود.
    • برای اینکه مقاومت چوب را در برابر عوامل محیطی افزایش داده و کابینتی با عمر مفید طولانی‌تری داشته باشیم از پوشش رنگ بر روی چوب استفاده می‌شود. برای  این کار از رنگ‌های خارجی پلی اورتان و پلی استر استفاده می‌شود که در قیمت تمام شده کابینت چوبی بسیار اثرگذار است.
    • یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روزکابینت چوبی یراق‌آلات و اکسسوری‌های استفاده شده بر روی کابینت چوبی است که معمولا به سلیقه خود مشتری انتخاب شده و در صورت تمایل توسط خود مشتری خریداری می‌شود.

    دستمزد طراحی و ساخت کابینت چوبی آشپزخانه

    ساخت و تولید کابینت چوبی مستلزم سالن تولید و پرسنل حرفه‌ای است که تمامی این موارد بر قیمت روز کابینت چوبی تاثیرگذار است.

    با دانستن موارد گفته شده تا حدودی فهمیدیم که دلیل گران‌ بودن قیمت کابینت چوبی آشپزخانه چیست و اگر یک کابینت سلطنتی بخواهیم که به طور کامل از چوب ساخته شده باشد، باید هزینه بسیار زیادی برای ساخت آن بپردازیم.

    کابینت آشپزخانه -پتروگ

    محاسبه قیمت کابینت چوبی بر اساس جنس و سبک

    اگر انتخاب شما کابینت چوبی است بالطبع باید هزینه‌های متناسب با کیفیت و زیبایی آن را بپردازید. قیمت کابینت چوبی به طور مستقیم با جنس، سبک و طرح کابینت انتخابی شما در ارتباط است.

    جنس چوب کابینت چوبی آشپزخانه

    کابینت‌های چوبی به دو روش تمام چوب و روکش چوب ساخته می‌شوند که جنس چوب به کار رفته در ساخت  کابینت شما در دوام و زیبایی آن بسیار تاثیرگذاراست.

    تمامی چوب‌هایی که برای ساخت کابینت چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر کیفی، ظاهری و قیمتی با هم متفاوتند و هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. این چوب‌ها به ترتیب افزایش قیمت چوب روس، چوب راش، چوب شاه بلوط، چوب بلوط و چوب گردو می‌باشند.

    اگر می‌خواهید کابینت چوبی شما باکیفیت، بادوام و زیبا باشد بهتر است کیفیت را فدای قیمت نکرده و با هزینه بیشتر کابینت بسیار بهتری داشته باشید.

    سبک کابینت چوبی

    یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت کابینت چوبی سبک و طرح انتخابی شما است. کابینت چوبی با دو طرح تمام چوب  و روکش چوب و در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    • کابینت چوبی کلاسیک
    قیمت کابینت چوبی متری چنده ؟

    کابینت چوبی و کابینت روکش چوب هر دو در سبک کلاسیک قرار می‌گیرد.کابینت روکش چوب قیمت مناسب‌تری نسبت به کابینت‌های تمام چوب دارند. تفاوت این دو طرح کابینت در شکل ظاهری‌شان است.

    کابینت تمام چوب دارای ستون‌ها، تاج و زیرچراغ‌های منبت‌کاری شده از چوب است و کابینت روکش چوب از ام دی اف خام با روکش چوبی بوده و تاج و زیر چراغ در این کابینت از ام دی اف ساخته شده است.

    • کابینت چوبی رومی
    بهترین قیمت کابینت چوبی

    خواستگاه سبک رومی کشور ایتالیا است. این کابینت با ستون‌های بلند و منبت‌کاری شده بسیار زبیا و مجلل است. ترکیب رنگ سفید و طلایی بیش‌ترین کاربرد در این سبک از کابینت را دارد.

    • کابینت چوبی نئوکلاسیک
    قیمت کابینت چوبی مناسب

    یکی از جدیدترین کابینت‌ها متعلق به سبک نئوکلاسیک هستند. نئوکلاسیک تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است که در آن ورقه و مغزی کابینت از ام دی اف توسط دستگاه سی ان سی تراش خورده و سپس روکش چوب یا ام دی اف بر روی آن نصب می‌شود.کابینت نئوکلاسیک سادگی سبک مدرن و زیبایی سبک کلاسیک را هم زمان دارد.

    قیمت کابینت چوبی آشپزخانه شما بسته به اینکه چه سبک و جنسی داشته باشد متفاوت است. برای گرفتن قیمت دقیق کابینت چوبی با یک یا چند کابینت‌ساز حرفه‌ای مشورت کرده و سپس برای خرید تصمیم بگیرید. تیم هنری پتروگ نیز می‌تواند در این زمینه به شما مشاوره رایگان بدهد.

    قیمت کابینت چوبی به چه عواملی بستگی دارد؟

    مطالبی که تا اینجا گفته شد معمولا برای سایر انواع کابینت نیز صدق می‌کند. در این قسمت به بیان مطالبی می‌پردازیم که قیمت کابینت چوبی به طور مستقیم به آن‌ها بستگی دارد.

    جنس چوب کابینت آشپزخانه چوبی و تاثیر آن بر قیمت

    مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت کابینت چوبی جنس چوب به کار رفته در ساخت کابینت است. چوب‌های مختلفی با ویژگی‌های متفاوت وجود دارند که به صورت اجمالی به بیان آن می‌پردازیم.

    • چوب راش
    قیمت کابینت چوبی ارزان

    چوب راش یکی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین چوب‌هایی است که در صنعت کابینت‌سازی مورد استفا ده قرار می‌گیرد. بهترین چوب راش مربوط به کشور گرجستان بوده و دارای رگه‌های قرمز رنگ بسیار زیبایی است. این چوب نسبت به سایر انوع چوب قیمت مناسب‌تری داشته و قیمت کابینت چوبی با چوب راش نیز مناسب است.

    • چوب بلوط

    چوب بلوط از نظر استحکام نسبت یه چوب راش بالاتر است و کابینت چوب بلوط از دسته بهترین کابینت‌های چوبی است. برای ساخت کابینت چوبی با رنگ روشن و یا سفید از چوب بلوط استفاده  می‌شود. چوب بلوط خود دارای درجه بندی‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت است. قیمت چوب کابینت بلوط بسته به نوع چوب بلوط به کار رفته در ساخت کابینت متفاوت است. دو کابینت چوب بلوط با ظاهری یکسان، ممکن است دارای کیفیت‌های متفاوتی باشند.

    • چوب گردو
    قیمت کابینت تمام چوب

    چوب گردو جزء مرغوب‌ترین و گران‌قیمت ترین چوب‌ها در کابینت‌سازی است. چوب گردو از کشورهای اروپایی، آمریکا و کاندا وارد ایران می‌شود. چوب گردو استحکام و شکل‌پذیری بالایی داشته و دارای رنگ قهوه‌ای تیره است. کابینت‌های چوب گردو به صورت خود رنگ ساخته می‌شوند. قیمت کابینت با  چوب گردو گران‌قیمت‌ترین نوع کابینت چوبی است.

    ضخامت روکش چوب

    ضخامت روکش چوب طبیعی استاندارد 1 میلی‌متر است. برای استحکام بیشتر می‌توان از روکش‍های 3میلی‌متری استفاده کرد که در این صورت قیمت خرید کابینت چوبی افزایش پیدا می‌کند.

    رنگ چوب کابینت بر قیمت کابینت چوبی تاثیر می گذارد!

    کابینت چوبی ممکن است به صورت خودرنگ و یا رنگی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر از رنگ خود چوب استفاده شود به آن خود رنگ گفته می‌شود. ممکن است که کابینت چوبی به وسیله رنگ پلی‌اورتان، پلی‌استر و نیمه استر رنگ ‌آمیزی شود. رنگ‌های خارجی پلی‌اورتان قیمت بالایی دارند و خرید کابینت تمام چوب با رنگ یا بدورنگ قیمت متفاوتی دارد.

    صفحه روی کابینتی و یراق‌آلات

    صفحه روی کابینتی کواتز، کورین و سنگ طبیعی مناسب‌ترین برای کابینت چوبی بوده و بسیار گران‌قیمت هستند و همچنین یراق‌آلات برای کابینت‌های چوبی از برندهای آلمانی و اتریشی استفاده می‌شود که گران‌قیمت بوده و بر قیمت کابینت چوبی در بازار تاثیرگذار است.  در ادامه چند طرح متفاوت از کابینت‌های چوبی را برای تصمیم‌گیری بهتر شما آورده‌ایم.

    قیمت کابینت چوبی

    کابینت کلاسیک چوبی تمام سفید ارائه شده در عکس بالا جلوه و شکوه بالایی را به نمایش گذاشته است. وجود یک جزیره تمام سفید با سنگ طبیعی شکوه این کار را افزایش داده است. کابینت کلاسیک سفید رنگ گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک‌ است.

    1/5 - (1 امتیاز)

    مشاوره و طراحی رایگان

    جهت دریافت مشاوره رایگان و یا طراحی رایگان تنها کافیست تلفن خود را وارد کنید.

    Step 1 of 2

    فهرست مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مکالمه را شروع کنید
    ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

    پروفایل

    تمامی حقوق برای گروه صنعتی هنری پتروگ محفوظ است
    گروه صنعتی هنری پتروگ
    شماره تماس : 3634

    واتساپ : 09151172080

    دفتر مرکزی : 05138466965
    ایمیل : petrog.group@gmail.com
    آدرس شرکت : مشهد, خیابان چمران
    چمران 9 ساختمان نشان طبقه 1 واحد 105