پتروگ ، طراحی و اجرای کابینت و کمد دیواری

مقایسه کابینت ممبران و ام دی اف

2/5 - (1 امتیاز)
کابینت ممبران بهتره یا ام دی اف

شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی :)

    کابینت ممبران خوبه یا  ام دی اف؟ کابینت ام دی اف پرکابردترین مدل کابینت از قدیم تا اکنون بوده است و کابینت ممبران نیز تلفیقی از دوسبک مدرن و کلاسیک بوده و چند سال است که وارد صنعت کابینت‌سازی شده است. این کابینت به دلیل داشتن نقش و نگارهای زیبا و قیمت مناسب نسبت به کابینت‌های کلاسیک طرفداران خاص خود را دارد.

     شاید مقایسه کابینت ممبران و ام دی اف که در یک رنج قیمتی نیستند کار جالبی نباشد. اما ما در این مقاله سعی می‌کنیم این دو مدل کابینت را از جنبه‌های دیگر مورد بررسی قرار داده و به سوال کابینت ام دی اف خوبه یا ممبران؟ پاسخ دهیم. امیدواریم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران

    برای اینکه بتوانیم مقایسه درستی بین دو کابینت انجام دهیم بهتر است که ابتدا بدانیم هریک از این دو کابینت چه مزایا و معایبی دارند و سپس براساس آن این دو مدل کابینت را با هم مقایسه کنیم.

    کابینت ام دی اف بهتره یا ممبران ؟

    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران

    ام دی اف در حقیقت نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌شود. ام دی اف معمولا به صورت خام مصرف نشده و توسط ورق‌های مختلف روکش شده و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    ام دی اف پرکابردترین متریال در ساخت انواع کابینت است. ام دی اف متریال اصلی ساخت کابینت ام دی اف بوده و در بیشتر انواع کابینت از قبیل های‌گلاس، ممبران و حتی کابینت‌های چوبی بدنه اصلی کابینت را تشکیل می‌دهد.

    کابینت آشپزخانه -پتروگ

    مزایای ام دی اف

    • ورق ام دی اف دامنه دانسیته بالایی داشته یعنی می‌تواند در مدل‌های مختلف با ضخامت و ابعاد خاص تولید شده که قابلیت تحمل وزن متفاوتی داشته باشند.
    • قابلیت ابزارخوری و برشکاری بالای ام دی اف از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی این متریال است. به راحتی می‌توان هر نقش و نگاری را برروی ورق ام دی اف تراشکاری کرد. لبه‌های کابینت ام دی اف را به راحتی می‌توان سمباده زده و از حالت نوک‌تیزی درآورد.
    • داشتن سطحی صاف که قابلیت تمیزکاری بیشتری نسبت به سطوح ناصاف دارد یکی دیگر از ویژگی‌های کابینت ام دی اف است. این کابینت به دلیل اینکه سطح صافی داشته و ساده می‌باشد گزینه مناسبی برای آشپزخانه‌های سبک مدرن نیز می‌باشد.
    • قیمت مناسب این کابینت نسبت به سایر انواع کابینت باعث شده است که کابینت ام دی اف طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. تفاوت قیمت کابینت ممبران با ام دی اف باعث می‌شود که افراد بسیاری که هزینه کابینت برایشان مهم است کابینت ام دی اف را انتخاب کنند.

    معایب ام دی اف

    • متاسفانه کابینت ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت بالایی ندارد. در صورتی که کابینت ام دی اف دچار خراشیدگی شده و یا برا اثر ضربه مقداری از لایه روکش آن برداشته شود آب به راحتی به داخل مغزی کابینت نفوذ کرده و کابینت را خراب می‌کند.
    • بعضی از انواع ام دی اف به حرارت و گرما نیزحساس بوده و به مرور دچار تغییر شکل و یا تغییر رنگ می‌شوند.
    • ام دی اف دارای بافت نرمی بوده که ابزارزنی و تراشکاری آن را بسیار ساده می‌کند. البته که این خود یکی از معایب این کابینت است زیرا به دلیل بافت نرمی که دارد پیچ را در خود نگه نداشته و به مرور باعث لق‌شدن لولاها و اتصالات پیچ شده می‌شود.
    • یکی دیگر از معایب ام دی اف فرمالئید به کار رفته در ساخت این متریال است که برای سلامتی مضر است. البته که فرمالئید به کار رفته در ساخت کابینت ام دی اف زیاد نیست ولی می‌تواند بخارشده و فضای منزل شما را آلوده کند. فرمالئید برای کودکان و سالمندان مضر است.

    کابینت ممبران | کابینت ممبران و ام دی اف

    فرق کابینت ام دی اف و ممبران

    وکیوم یا ممبران در واقع یک روکش پی وی سی است که برروی متریال مختلف از قبیل ام دی اف، چوب و یا نئوپان کشیده می‌شود. در صورت نیاز قبل از روکش کردن طرح و نقش و نگارهای دلخواه تراشکاری شده وتوسط رزین و چسب پوشانده شده و سپس توسط دستگاه مخصوصی روکش پی وی سی برروی آن کشیده شده و در اصطلاح وکیوم می‌شود. حدود نود درصد ممبران موجود در بازار با مغزی ام دی اف ساخته شده‌اند.

    مزایای ممبران

    • اولین و مهمترین مزیت کابینت ممبران خاصیت ضدآب بودن و یا مقاومت این کابینت در برابر رطوبت است. کابینت ممبران با توجه به روکش پی وی سی که دارد در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و فرق کابینت ممبران با ام دی اف در این زمینه باعث می‌شود بگوییم در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب کابینت ممبران از کابینت ام دی اف بهتر است.
    • کابینت ممبران امکان اجرایی شدن با تمامی طرح‌های شلوغ و کم‌کار را دارد. اگر به دنبال کابینتی با کنده‌کاری‌های زیبا و جذاب هستید این کابینت گزینه مناسبی برای شما است زیرا در طرح‌های بسیاری قابل اجراست.

    معایب ممبران

    • مهم‌ترین عیبی که کابینت ممبران می‌تواند داشته باشد این است که اگر طرح‌هایی با کنده‌کاری‌های ظریف و ریز برروی آن اجرا شود روکش پی‌ وی سی به داخل این کنده‌کاری‌های ظریف وارد نمی‌شود. ظرافت بیش از حد طرح‌های انتخابی شما ممکن است برای شما دردسر ساز باشد. البته که این امر بسیاربسته به دستگاهی است که روکش توسط آن وکیوم شده است و همچنین چسبی که برای این امر به کارگرفته شده است.
    • قیمت نسبتا زیاد این کابینت نسبت به کابینت ام دی اف می‌تواند یکی از معایب این کار باشد. البته که قیمت کابینت ممبران به طور مستقیم به متریال و جنس روکش و چسبی که در ساخت آن به کار می‌رود بستگی دارد.
    • کیفیت کابینت ممبران به طور مستقیم بستگی به کیفیت مواد مصرفی و همچنین مجری اجراکننده کابینت دارد. هرچه متریال مورد استفاده مرغوب‌تر و کابینت‌ساز حرفه‌ای تر باشد کابینت نهایی شما باکیفیت‌تر خواهد بود.
    • کابینت ممبران نسبت به نور و حرارت حساس است. این کابینت اگر به میزان زیادی در برابر نور و حرارت قرار بگیرد ممکن است چسب آن ضعیف شده و روکش پی‌ وی سی جدا شود و همچنین در برابر نور خورشید ممکن است دچار تغییر رنگ شود. البته که این موارد ارتباط مستقیم با متریال مصرفی برای ساخت کابینت دارد. هرچه متریال مرغوب‌تری در ساخت کابینت مورد استفاده قرار بگیرد احتمال این اتفاقات کمتر خواهد شد.
    • کابینت ممبران باید در برابر اجسام نوک تیز مواظبت و نگهداری شود زیرا ممکن است که روکش پی وی سی آن سوراخ شده و شما را به دردسر بیندازد.
    • یکی دیگر از مشکلات کابینت ممبران این است که اگر بعد از چندسال نیاز به تعمیر داشته باشند ممکن است که شما دیگر نتوانید همان طرح و رنگ کابینت خود را در بازار پیدا کنید. زیرا کابینت ممبران تقریبا یک کار سفارشی شخصی ساز است و روز به روز طرح و تنوع بسیاری در این مدل کابینت اتفاق می‌افتد.

    کابینت ممبران یا ام دی اف

    حقیقت این است که در بسیاری از موارد تشخیص کابینت ام دی اف از ممبران بسیار دشواراست زیرا کابینت ام دی اف نیز به مقدار محدودی قابلیت برشکاری داشته و کابینت‌های ام دی اف طرحدار بسیاری در بازار وجود دارند که تشخیص این دو از هم را مشکل می‌سازد. نمونه‌های بسیاری از قبیل کابینت ممبران با صفحه ام دی اف، کابینت ام دی اف درب ممبران، کابینت ام دی اف طرح ممبران و کابینت ام دی اف مدل ممبران در بازار وجود دارند که چندین نمونه عکس از این مدل‌ها در ادامه آورده شده است.

    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    فرق کابینت ام دی اف و ممبران
    کابینت ممبران بهتره یا ام دی اف
    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    فرق کابینت ام دی اف و ممبران
    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    تفاوت کابینت ام دی اف و ممبران
    فرق کابینت ممبران یا های گلاس
    2/5 - (1 امتیاز)

    مشاوره و طراحی رایگان

    جهت دریافت مشاوره رایگان و یا طراحی رایگان تنها کافیست تلفن خود را وارد کنید.

    Step 1 of 2

    فهرست مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مکالمه را شروع کنید
    ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

    پروفایل

    تمامی حقوق برای گروه صنعتی هنری پتروگ محفوظ است
    گروه صنعتی هنری پتروگ
    شماره تماس : 3634

    واتساپ : 09151172080

    دفتر مرکزی : 05138466965
    ایمیل : petrog.group@gmail.com
    آدرس شرکت : مشهد, خیابان چمران
    چمران 9 ساختمان نشان طبقه 1 واحد 105