پتروگ ، طراحی و اجرای کابینت و کمد دیواری

قیمت و خرید مدل دستگیره کابینت در سبک های مختلف

1/5 - (1 امتیاز)

شماره تماستو بفرست تا مشاوره رایگان دریافت کنی :)

    با پیشرفت صنعت کابینت و تنوع بسیاری که در سبک و مدل‌های کابینت آشپزخانه به وجود آمده است، دستگیره کابینت یکی از مهم ­ترین یراق­ آلات کابینت محسوب می­‌شود که انتخاب اشتباه آن می‌­تواند هماهنگی بین لوازم آشپزخانه را به هم ریخته و دکوراسیون آشپزخانه و منزل­‌مان را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بهتر است در هنگام انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه به نکات مهم و تاثیرگذار بر این موضوع توجه کافی را داشته باشیم. ما در این متن به موارد زیر می‌پردازیم.

    • انواع مدل، جنس و طرح­ دستگیره کابینت
    • تناسب میان مدل دستگیره با کابینت آشپزخانه
    • اهمیت انتخاب درست دستگیره و یراق ­آلات

    اهمیت دستگیره درب کابینت آشپزخانه

    پس از ساخت و نصب کابینت آشپزخانه برای اینکه کارمان را به اتمام برسانیم، نیاز به انتخاب شیرآلات، سینک، هود، گاز و دستگیره کابینت داریم که به آنها در اصطلاح تمام کننده می­‌گویند. دستگیره یکی از این تمام کننده­ ها است و هماهنگی آن­ها باهم به معنی هم‌جنس و هم رنگ بودن آنها نیست. پس در انتخاب دستگیره ها و یراق آلات بهتر است به جنس، شکل و رنگ تمام کننده­ ها و همچنین سبک کابینت آشپزخانه خود توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا دستگیره کابینت آشپزخانه اهمیت دارد؟ باید بگوییم اول کاربرد و دوم زیبایی؛ از دلایل اهمیت استفاده دستگیره درب کابینت است. همچنین با وجود دستگیره، درب کابینت به راحتی باز و بسته می­‌شود و پس از نصب دستگیره و یراق­ آلات، کابینت ­ها لوکس­ و زیباتر می‌­شوند. 

    کابینت آشپزخانه -پتروگ

    عوامل موثر برانتخاب دستگیره و یراق ­آلات کابینت

    راحتی دست برای استفاده از کابینت

    یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هنگام انتخاب دستگیره باید به آن توجه کنیم، راحتی دست در زمان استفاده از دستگیره است. حتما در زمان انتخاب دستگیره آن را لمس کرده و از راحتی دست در زمان استفاده از دستگیره مطمئن شوید.

    استحکام و مقاومت دستگیره کابینت

    از موارد دیگری که در زمان انتخاب یراق­آلات از جمله دستگیره باید به آن توجه کرد، استحکام و مقاومت آن است. دستگیره کابینت آشپزخانه باید در برابر زنگ زدگی مقاومت داشته باشد تا به راحتی دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود. همچنین اتصالات مقاوم و محکمی داشته باشند که در اثر باز و بسته شدن خراب نشود.

    مقاله مرتبط: کابینت مشهد

    انواع دستگیره کابینت آشپزخانه

    انواع دستگیره کابینت براساس طرح

    یراق ­آلات کابینت براساس طرح به دو شکل مدرن و کلاسیک تقسیم­ بندی می‌­شوند. دستگیره­ های مدرن، ساده و بدون نقش و نگار هستند. به طور مقابل دستگیره­ های کلاسیک همانند کابینت­ کلاسیک دارای تزیینات، نقش و نگار و پرزرق و برق بوده و زیبایی مخصوص به خود را دارند.

    انواع دستگیره کابینت براساس جنس

    براساس جنس، انواع مختلفی از دستگیره وجود دارند؛ مانند استیل، برنجی، سرامیک، چوب، آلومینیوم که بیشتر برای دستگیره­‌های مخفی و شاخه­ ای استفاده می­‌شود.

    دستگیره‌های فلزی

    • استیل

    استیل یکی از فلزاتی است که بیشترین استفاده را در یراق­ آلات کابینت آشپزخانه دارد. از مهم ترین ویژگی ­های استیل این است متناسب با همه نوع سبک آشپزخانه و انواع کابینت آشپزخانه است. رنگ این فلز نقره­ ای بوده و براق بودن استیل می­‌تواند آشپزخانه چشم ­نوازی را برای شما به وجود بیاورد.

    • برنجی

    فلز برنج از دیگر متریالی است که در ساخت لوازم آشپزخانه به کار می­‌رود و دارای استحکام بالایی است. برنج از ترکیب روی و مس ساخته شده و رنگی بین زرد تا مسی متمایل به قرمز دارد. هرچه مس ترکیب شده بیشتر باشد، رنگ قرمزی این فلز بیشتر می‌­شود و همچنین استحکام آن نیز افزایش می‌­یابد.

     این نوع دستگیره بهتر است بر روی کابینت­ هایی با رنگ سفید، سیاه و رنگ ­های خنثی مورد استفاده قرار گیرد تا زیبایی و درخشندگی آن چشم گیر باشد.

    دستگیره چوبی کابینت

     انواع دستگیره کابینت چوبی به دو مدل دستگیره چوبی و دستگیره ام دی اف در بازار وجود دارند. 

    دستگیره ­های چوبی از چوب درخت ساخته می­‌شوند و نمایان شدن رگه­ های چوب طبیعی زیبایی خاصی به آن می‌­دهد. این نوع دستگیره با کابینت چوبی هماهنگی خوبی ایجاد می­‌کند و استفاده از رنگ روشن و یا تیره آن نسبت به رنگ کابینت، زیبایی خاصی به کارمان می‌­دهد.

    دستگیره ­های ام دی اف برای کابینت­ های ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرند و با توجه به تنوع رنگ بسیاری که در بازار وجود دارد، برای انواع رنگ کابینت ام دی اف مناسبند.

    دستگیره سرامیکی کابینت

    دستگیره کابینت سرامیکی، نسبت به سایر جنس ­ها ارزان بوده و دارای کیفیت خوبی است. دستگیره سرامیکی به­ عنوان دستگیره کابینت ممبران در بازار شناخته شده است و بیشتر برای کابینت ­های کلاسیک و کابینت­ هایی با طرح کم مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

    در این مدل دستگیره، پایه­ های اتصال به کابینت فلزی بوده و قسمتی که برای باز و بسته کردن درب با دست در تماس است، سرامیکی می‌­باشد.

       دستگیره پلاستیکی کابینت

    انواع یراق­ آلات کابینت از جنس پلاستیک در بازار وجود دارد که با توجه به رنگ ­آمیزی و جذابیتی که برای آن به وجود آوردند، خیلی از نوع فلزی آن قابل تشخیص نیستند. همچنین این دستگیره ها از لحاظ قیمتی به صرفه ­ترند و تنوع بالایی هم دارند.

    انواع دستگیره و اکسسوری های کابینت بر اساس شکل و مدل

    دستگیره کابینت براساس شکل به دو مدل میله‌­ای یا خطی (دوپیچ) و دکمه‌­ای ( تک پیچ) تقسیم ­بندی می­‌شود.

    • دستگیره خطی
    دستگیره میخی

    دستگیره­ های خطی به صورت خطی صاف در اندازه­‌های کوتاه و بلند هستند و به دو نوع مستطیلی و منحنی در بازار وجود دارند.

    این نوع دستگیره برای انواع مختلف کابینت ممبران، کابینت آشپزخانه های­گلاس، کابینت ام دی اف و دستگیره کابینت فلزی مورد استفاده قرار می‌­گیرد و بیشترین طرفدار را در بین انواع دستگیره کابینت آشپزخانه دارد.

    دستگیره کابینت مستطیلی، سطح مقطع مستطیلی دارند و برای کابینت­ هایی با گوشه­ های تیز استفاده می‌­شود و نوع منحنی آن که سطح مقطع میله­‌ای دارد، برای کابینت­ هایی با گوشه­ های نرم و منحنی دار، مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین به دستگیره مدل خطی، دوپیچ نیز گفته می‌­شود.

    دستگیره های خطی
    • دستگیره دکمه­ ای
    دستگیره دکمه ای

    دستگیره دکمه‌­ای، گرد، ساده و شیک بوده و به همین خاطر نظر خیلی­ ها را به خود جلب می‌کند. همچنین مدل نگین­ دار آن نیز در بازار وجود دارد. این مدل دستگیره کابینت در سال های قبل بیشتر مورد استفاده قرار می­‌گرفت و با وجود تنوع بسیاری که در انواع دستگیره کابینت آشپزخانه به وجود آمده است، در سبک جدید طرفداران کمتری دارد.

    دستگیره دکمه‌­ای بیشتر برای کشوها و همچنین نوع آویزدار آن برای کمد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به دستگیره دکمه ­ای، تک­ پیچ نیز گفته می­‌شود.

    دستگیره دکمه ای

    انواع دستگیره کابینت براساس رنگ

     یراق­ آلات از نظر رنگ انواع متفاوتی دارند که عبارتند از طلایی، نقره­ای، مسی، زیتونی، شامپاینی و نسکافه ­ای. خوبی رنگ نقره ای این است که این رنگ برای انواع کابینت آشپزخانه با هر رنگ و سبکی متناسب است. رنگ طلایی و مسی بیشتر برای کابینت‌هایی با رنگ سفید، سیاه و رنگ های خنثی مورد استفاده قرار می‌­گیرند. پس در انتخاب رنگ یراق ­آلات کابینت باید دقت کنید که رنگ انتخابی یراق ­آلات با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگی کافی را داشته باشد.

    انواع  دستگیره کابینت براساس نوع نصب

    دستگیره مخفی

    دستگیره مخفی از انواع دستگیره کابینت مدرن است؛ که در کابینت سازی مدرن جایگاه ویژه­ای را به خود اختصاص داده است.

    در این روش، کابینت ­ساز در کنار لبه کابینت شیاری به وجود می­‌آورد که از آن برای باز و بسته کردن درب کابینت استفاده می‌شود و چون قابل دیده شدن نیست به آن دستگیره مخفی گفته می­‌شود.

    البته در مورد این مدل دستگیره و کابینت­ بدون دستگیره در مقاله انواع کابینت بدون دستگیره مدرن مفصل صحبت کردیم.

    دستگیره توکار

    دستگیره توکار کابینت

    این نوع دستگیره به 3شکل مستطیلی، مربعی و گرد وجود دارد که در این روش بسته به شکل و اندازه دستگیره، سوراخی با همان طول، عرض و ارتفاع در محل مورد نظر ایجاد شده و دستگیره در داخل آن نصب می‌­شود.

    دستگیره دوپیچ

    این نوع دستگیره پرکاربدترین انواع دستگیره کابینت آشپزخانه است؛ دستگیره دوپیچ همان دستگیره خطی است که به دلیل اینکه توسط دوپیچ نصب می‌­شوند به آن دوپیچ نیز می‌­گویند.

    برای نصب این نوع دستگیره باید فاصله بین دوپیچ، درست و دقیق اندازه ­گیری شود تا بتوان دستگیره رابه طور دقیق نصب کرد.

    این نوع دستگیره را به دوصورت افقی و عمودی بروی درب کابینت نصب می­‌کنند که شکل افقی آن بیشتر برای کشوها و شکل عمودی آن بیشتر برای درب کابینت استفاده می­‌شود.

    اگر می‌­خواهید دستگیره  خطی را برای همه قسمت­ های کابینت، به صورت عمودی نصب کنید؛ حتما از مدل کوتاه­تر آن استفاده کنید.

    دستگیره تک پیچ

     این مدل دستگیره کابینت بدلیل اینکه، فقط با یک پیچ نصب می­شود، به این نام خوانده می‌­شوند. دستگیره­ های دکمه ای از همین نوع است.

     دستگیره تک­ پیچ بیشتر برای کشو فایل­، کمد و میز تلویزیون مورد استفاده قرار می­‌گیرد؛ مدل آویزدار همین مدل برای کنسول­ و بوفه استفاده می­‌شود.

    دستگیره شاخه­ ای

    دستگیره شاخه ­ای بیشتر برای کمدها مورد استفاده قرار می‌­گیرد؛ برای نصب آن، شیاری در لبه درب ایجاد شده و دستگیره درون این شیار نصب می‌­شود. برای باز و بسته کردن درب، از لبه بیرون آمده دستگیره از درون شیار، در لبه درب استفاده می­‌شود. حالت سادگی و یک دست بودن در این نوع دستگیره، مورد توجه  بعضی افراد قرار می‌­گیرد.

     دستگیره­ های شاخه ­ای در مدل­ های U  ، L  ، G  ، H  شکل موجود است.

    قیمت انواع دستگیره کابینت آشپزخانه

    یکی از موارد تاثیرگذار در انتخاب  انواع دستگیره کابینت جدید، قیمت آن است؛ یراق ­آلات کابینت با قیمت متفاوتی در بازار وجود دارند که حتما لازم نیست از نوع گران­ قیمت آن استفاده کنید؛ انواع قیمت مناسب این یراق ­آلات نیز، از زیبایی و تنوع بسیاری برخوردارند.

     سخن پایانی

    در این مطلب سعی کردیم در مورد اهمیت یراق­ آلات و انواع دستگیره کابینت آشپزخانه براساس جنس، رنگ، طرح، شکل و نوع نصب با شما صحبت کنیم و سعی کردیم تمامی اطلاعاتی را که برای انتخا ب دستگیره کابینت، به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم .

    البته که حتما لازم است در مورد انتخاب انواع یراق ­آلات کابینت، با تیم کابینت­ ساز خود مشورت کنید؛ زیرا تجربه آنها می‌تواند به شما در این زمینه کمک زیادی بکند.

    سوالات متداول

    عوامل موثر برانتخاب یراق ­آلات برای کابینت کدامند؟  

    کاربرد، استحکام و زیبایی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب انواع یراق ­آلات کابینت آشپزخانه است.

     انواع دستگیره کابینت آشپزخانه بر چه اساسی دسته ­بندی می­‌شوند؟ 

    طرح( کلاسیک و مدرن)، رنگ( نقره­ ای،طلایی، مسی، نسکافه ­ای و …)، جنس( استیل، برنجی، چوبی، سرامیکی، پلاستیکی)، شکل دستگیره ( خطی و دکمه­ ای) و نوع نصب دستگیره ( تک پیچ، دوپیچ، مخفی، توکار، شاخه ­ای)

    پرکاربردترین نوع دستگیره کدامند؟

    دستگیره خطی یا دوپیچ، پرکاربردترین نوع دستگیره، در سبک مدرن دکوراسیون منزل است

    1/5 - (1 امتیاز)

    مشاوره و طراحی رایگان

    جهت دریافت مشاوره رایگان و یا طراحی رایگان تنها کافیست تلفن خود را وارد کنید.

    Step 1 of 2

    فهرست مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مکالمه را شروع کنید
    ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

    پروفایل

    تمامی حقوق برای گروه صنعتی هنری پتروگ محفوظ است
    گروه صنعتی هنری پتروگ
    شماره تماس : 3634

    واتساپ : 09151172080

    دفتر مرکزی : 05138466965
    ایمیل : petrog.group@gmail.com
    آدرس شرکت : مشهد, خیابان چمران
    چمران 9 ساختمان نشان طبقه 1 واحد 105